poniedziałek, 10 grudnia 2012

coś słodkiego ;)

czyli przepis na ciasto " architekta " , które dostałam od koleżanki
Iwonki- dziękuję Ci bardzo :)
Tylko że nie była bym sobą gdybym nie poszła na tzw. łatwiznę ;)
i zamiast dać masło tak jak radziła Iwonka dałam zwykłą margarynę co w konsekwencji się zemściło " uciekającą " masą :(
Tak też teraz zrobiłam ściśle wg. wskazówek koleżanki i dałam tak jak powinno być


pieczemy dwa biszkopty - jasny z 6 jaj
ciemny z 4 jaj
robimy taki biszkopt jaki nam najlepiej wychodzi

masa budyniowa:
4 żółtka
1 litr mleka
4 budynie waniliowe - z tego gotujemy budyń i studzimy
potem ucieramy dwiema kostkami  masła ( ja za radą koleżanki zrobiłam 1 kostkę masła prawdziwego i 1 kostkę masła roślinnego )
cukier do smaku

masę podzielić na dwie części do jednej dodać kakao

masa serowa :
2 serki homogenizowane
2 czerwone galaretki

galaretki rozpuścić w 3 szkl wody i tężejącą połączyć z serkami

3-4 banany pokroić w plastry i skropić cytryną - wiadomo wszystkim oczywiście żeby nie ściemniały

biszkopt jasny - masa ciemna -biszkopt ciemny w którym wcześniej wykrawamy kółka np. kieliszkiem - wkładamy w nie banany - masa serowa - wcisnąć krążki które wcześniej wycieliśmy z ciemnego biszkoptu -masa jasna i na to polewa, u mnie mleczna czekolada roztopiona z odrobiną śmietany

SMACZNEGO !



i moje ukochane widoki








5 komentarzy:

  1. ciacho powiem,ze bardzo apetyczne,tez je robilam...a widoki tez podziwialam,bo juz dawno takich nie mialam mozliwosci ogladania...marzenie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być przepyszne, ale na moje zdolności chyba zbyt trudne:):):) A zima u Was piękna, u mnie także - pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widoki zniewalające ;-) A ciasto na pewno spróbuję zrobić
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widoki mroźne podziwiam :) Sosna przymrożona wygląda świetnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Do ciasta wzdycham przeciągle :)))) A widoczki prześliczne.

    OdpowiedzUsuń